اجاره خودرو

اجاره خودرو|اجاره ماشین

اجاره خودرو

اجاره خودرو|اجاره ماشین

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اجاره خودرو در ایران، حوزه ای است که این روزها رونق بسیاری یافته است. افزایش روز به روز قیمت خودرو و تعمیرات آن، بازار را به سمت کرایه خودرو سوق داده است. اجاره خودرو می تواند یک کسب و کار بسیار سودآور باشد که با وجود بازار رقابتی آن در ایران، می توان با سرمایه کافی ، استراتژی صحیح و مشتری مداری به برتری نسبت به سایر رقبا دست پیدا کرد.

مهم ترین نکته در مورد این زمینه ی کاری این است که همواره تقاضا برای آن وجود دارد. قدم اول برای راه اندازی یک شرکت اجاره خودرو، این است که نوع خدمات خود را انتخاب نمایید. به طور کلی دو نوع خدمات در این زمینه ارائه می شود:

نوع اول خدمات، مربوط به اجاره ماشین های تشریفاتی می باشد که برای این کار شما نیاز به مجموعه ای از وسائل نقلیه لوکس، قیمتی و خاص دارید. این وسائل نقلیه شامل ماشین ها و ون های تشریفاتی که معمولا برای عروس ها، همایش ها و کنفرانس ها، جشنواره ها، جلسات مهم بین المللی و هر رویدادی که احتیاج به تشریفات ویژه داشته باشد. برای ارائه این نوع از خدمات شما باید رانندگانی را نیز استخدام کنید و نکته مهم در مورد استخدام رانندگان این بخش، سطح بالای مهارت آن ها و اخلاق حرفه ای می باشد. تدارک دیدن اونیفرم مخصوص تشریفات برای رانندگان نیز به عهده شما می باشد.

نوع دیگر خدمات این بخش، کرایه وسائل نقلیه برای سفرهای جاده ای و تورهای گردشگری می باشد. در این مورد، هزینه اولیه کمتر است زیرا دیگر نیازی نیست تمام خودروها قیمتی باشند ولی باید دامنه وسیع تری از خودروها را شامل باشد. چرا که مدت زمان اجاره ها طولانی تر است و در این مدت، شما نباید مشتریان دیگر را از دست بدهید. برای ارائه خدمات اجاره خودرو در حوزه سفر و گردشگری، باید دارای ناوگان کاملی از انواع ون، اتوبوس، خودرو و همچنین تیم کاملی از رانندگان مسلط به مسیر، تعمیرات خودرو و حتی زبان انگلیسی باشید. اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت داشته باشید، توجه داشته باشید که بخش اعظم مشتریان شما را گردشگران خارجی تشکیل می دهند و شما باید حتما به زبان های خارجی تسلط داشته باشید و یا اینکه مترجم استخدام کنید. بسیاری از شرکت هایی که این خدمات را ارائه میدهند، تورهای ایرانگردی نیز برای مشتریان خارجی برگزار می کنند که برای این کار به تور لیدر و برنامه ریزی های دقیق نیاز هست.

پس از راه اندازی این کسب و کار، نکته ای مهم که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید برنامه ریزی دقیق برای بیمه و نگهداری تمام خودروهاست. تک تک وسائل نقلیه شما باید بیمه شوند زیرا به دست افراد غریبه سپرده می شوند و اتفاقات غیر منتظره مختلف می تواند برای شما دردسر ساز شود. ماشین های شما باید در یک پارکینگ امن نگهداری شوند و مرتبا برای چکاپ و تعمیرات احتمالی آن ها اقدام شود.

 منابع مفید:

http://skinak.ir/Forum/User/saadatrent

https://talk.patoghu.com/members/saadatrent-u594064.html#vmessage113131

http://kpnu-csc.ir/forum/members/saadatrent/

http://moisrex.rozblog.com/Forum/User/saadatrent1

http://www.kelidestan.com/forum/member.php?action=profile&uid=7037

http://forum.npshop.net/member.php?u=15533

http://forum.avazak.ir/member.php?action=profile&uid=19785

 

 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی